Blog o szyciu dekoracyjnych poduszek, przydatnych akcesoriów kuchennych, dziecięcych zabawek oraz innych materiałowych dodatków, jakie można sobie tylko wymyślić.

piątek, 7 listopada 2014

Poduszki, Poduchy, Podusie


 Witam Was wszystkich po raz pierwszy 
na mojej stronie :)
  

Zaczynam od pokazania Wam części moich prac z ostatnich kilku miesięcy. Trochę się tego nazbierało... jest różnorodnie, kolorowo, więc (mam nadzieję ;) ciekawie.

Pierwsze i moje ulubione, to kwiatek i gwiazda. Uszyłam je na prezenty urodzinowe dla naszych dzieciaków - chrześniaków. Kolory i wzory, które wybrałam są specjalnie dopasowane do wystrojów ich pokoi. 

Do każdej poduchy uszyłam również proporczyk. 

Okrągła poduszka w grochy i poduszka kwiatek.
Poduszka gwiazda.
Poduszka gwiazda.
Moje proporczyki są długie na 250 cm, mają 11 trójkątów o wielkości 17 cm szerokości i 21 cm długości. Proporców wycięłam zdecydowanie za dużo, więc wystarczy jeszcze na kilka sztuk. 
 
Materiały najczęściej kupuję w większej ilości, tak abym mogła uszyć kilka podobnych rzeczy. Dzięki temu jestem w stanie zrobić jeszcze kilka zestawów proporców oraz poduszek. Często jednak zauroczy mnie jakiś wzór 
na niepotrzebnych już pościelach, kocach czy bluzkach i wtedy powstają naprawdę niepowtarzalne rzeczy. W taki sposób powstały te dwie okrągłe poduszki w kolorze jasnego beżu / pudrowego różu. 


Zrobiłam je z pościeli, którą dostałam od mojej mamy - niestety była za mała na moją kołdrę, dlatego poszła "pod nóż". 
Okazało się jednak, że poduszki nie pasują do żadnego mojego pokoju, więc z chęcią je sprzedam. 
Poduchy mają średnicę około 37 cm i 12 cm wysokości. Na środku są zszyte guzikami perełkami, a wewnątrz umieściłam zwykły wkład z poduszki.

Został mi jeszcze jeden kawałek tego materiału - akurat wystarczy na jedną poduchę, ale może tym razem zrobić wałek? Może ktoś mi podpowie??


Następne poduszki, które zrobiłam to szare i różowe oponki w groszki i zygzaki. Są to okrągłe poduszki, zszywane na środku maleńkim kryształkowym guzikiem. Oponki mają średnicę około 37 cm i grubość ok. 15 cm. Do środka tych poduch uszyłam wkłady z antyalergiczną silikonową kulką. Teraz zawsze będę jej używała, poduszki bardzo fajnie się układają i są naprawdę miękkie. 

Szara poduszka jest już zarezerwowana, ale różowy komplet z chęcią sprzedam. Mogę również uszyć takie poduszki 
w innych kolorach. Mam w domu jeszcze materiał w kolorze zielonego groszku i szary zygzak.

Różowe oponki w groszki i zygzaki.

 Więcej zdjęć i aranżacji moich uszytków możecie znaleźć na stronie Piszkowych Klimatów
Chciałam jeszcze dodać, że zdjęcia robiłyśmy w niezbyt dobrych warunkach oświetleniowych, dlatego kolory są trochę podkręcone ;)



Mam w głowie jeszcze kilka pomysłów na nowe podusie i na jakieś ciekawe przeróbki, więc niedługo pojawi się coś nowego. 
Z chęcią też zrealizuje czyjś projekt :) Macie jakieś pomysły??

*********
Dżasta

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajne poduszki w ładnych kolorach, u mnie tylko jedna poduszka ale za to bardzo wiosenna, pozdrawiam i zapraszam,
    Iglanitkaraczekpara.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno, bardzo się cieszę, że podobają Ci się moje prace :) i dziękuję za odwiedziny i komentarz :)

      Usuń
  2. Te gwiazdki są cudowne, jeju, jak się to szyje? Też świetny patent na wykorzystanie resztek tkanin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta puduszka nie jest trudna do zrobienia, wykrój zrobiłam tak: narysowałam gwiazdę, a potem podzielłam ją na 5 rombów. Żeby poducha była grubsza wszyłam pięciocentymetrowy pasek do okoła - przed zszyciem trzeba go przyszpilkpwać do gwiazdek, bo może się ściągać. Zostawiamy niewielki otwór na wypchanie, potem zszywamy ręcznie niewidocznym ściegiem.
      :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak widzę nie jestem sama i jest jeszcze ktoś kto bardzo ceni sobie obecność rzeczy do spania. Mi za każdym razem podoba się kołdra puchowa https://senpo.pl/koldry/koldry-puchowe/ i jestem przekonana, że gdyby nie ona to raczej bym nie mogła się dobrze wysypiać.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad - komentuj :)